De websites van Boom uitgevers maken gebruik van cookies. Wat betekent dit voor u? Klik hier voor meer info.
Een pleidooi voor empirisch zelfonderzoek naar de staat van de juridische professie en het juridisch onderwijs
Gepubliceerd op 01-12-2022
1
0
0
0
0

Auteursinformatie

Willem-Jan Kortleven
en universitair docent Rechtssociologie aan Erasmus School of Law, Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij geeft onderwijs over de verhouding tussen het recht en zijn sociale context en over onderzoeksvaardigheden. Zijn onderzoek is gericht op risicoregulering en professionele (juridische) socialisatie.

Citaties in dit artikel

Bouabid
De Marokkanenpaniek. Een geïntegreerde morele paniekbenadering van het stigma ‘Marokkaan’ in Nederland (diss. Rotterdam) , 2018
Costello
Professional identity crisis: Race, class, gender, and success at professional schools, Nashville (TN): , 2005
Fischer
Colonialism, context and critical thinking: First steps toward decolonizing the Dutch legal curriculum
Utrecht Law Review , 2022
Holvast, Kortleven
De transformatie tot jurist: socialisatie en diversiteit in de rechtenstudie
Ars Aequi , 2021
Kaaden, van der
Bijna dagelijks de vraag: jij drinkt zeker geen alcohol?
NRC Handelsblad , 2019
De toekomst is aan neurodivergente mensen.
Mertz
The language of law school: Learning to ‘think like a lawyer’ , 2007
Ubbens
Jong, vrouw, advocaat, werkend op de Zuidas
NRC Handelsblad , 2022
Verheij
Etnische diversiteit in de Rechtspraak’ (installatietoespraak Gerechtshof Den Haag , 2016
Wightman
LSAC National Longitudinal Bar Passage Study, Newtown (PA): Law School Admission Council , 1998

Download citeerwijze bij dit artikel

Onderwerpen

Juridisch > Metajuridica