N.E. Vellinga Mr. dr. N.E. Vellinga is postdoc bij de vakgroep Transboundary Legal Studies aan de Faculteit Rechtsgeleerdheid van de Rijksuniversiteit Groningen.
Citaties in dit artikel
Wees, van
Wie stuurt de veiligheidsregulering van de (deels) zelfrijdende auto?
RegelMaat , 2020
Vellinga, Vellinga, Wees, van
Testen van autonome of zelfrijdende auto’s op de openbare weg
VR , 2016
Harteveld, Krabbe
De Wegenverkeerswet 1994 (tweede druk) , 1999
Harteveld, Krabbe
De Wegenverkeerswet 1994 (tweede druk) , 1999
Koops, Oerlemans
Strafrecht en ICT (derde druk) , 2019
Koops, Oerlemans
Strafrecht en ICT (derde druk) , 2019
Koops, Oerlemans
Strafrecht en ICT (derde druk) , 2019
Knigge, Wolswijk
Het materiele strafrecht (vijftiende druk) , 2015
Prins
Consequenties van een nieuw type oorlogsvoering
NJB , 2019
Harteveld, Krabbe
De Wegenverkeerswet 1994 (tweede druk) , 1999
Download citeerwijze bij dit artikel
Onderwerpen
Juridisch > Strafrecht
Samenvatting
De komst van volledig zelfrijdende of autonome auto’s doet vele juridische vragen rijzen doordat zelfrijdende auto’s geen bestuurder hebben. Deze vragen rijzen onder meer ten aanzien van de toepassing van bepalingen van het RVV 1990 en de WVW 1994 die de bestuurder als normadressaat hebben. Daarnaast komen aspecten van cybersecurity aan bod in dit artikel. Er wordt in deze bijdrage onder meer een voorstel tot wijziging van artikel 6 WVW 1994 gedaan, om zo te voorzien in een bestuurderloze toekomst.
U heeft geen toegang tot deze publicatie Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.