Handicap & Recht

Article

Van passend naar inclusief onderwijs?

Ontwikkelingen in het Nederlandse onderwijs langs de lat van het VN-verdrag Handicap

Trefwoorden Ondersteuningsbehoefte, Integratie, Segregatie, Kinderrechten, VN-comité
Auteurs Mr. R.J.E. Stolk
Auteursinformatie

Mr. R.J.E. Stolk
Mr. J.R.E. (Anne-Rose) Stolk is beleidsadviseur bij het College voor de Rechten van de Mens. Deze bijdrage geeft de opvattingen van de auteur weer en bindt het College op geen enkele wijze.
  • Samenvatting

      Wat is de betekenis van het recht op onderwijs volgens het VN-verdrag Handicap? Dat komt aan bod in dit artikel. Vervolgens worden de ontwikkelingen rondom het inclusief onderwijs in Nederland besproken, met een focus op het primair en voortgezet onderwijs. Ten slotte gaat de auteur in op de vraag hoe deze ontwikkelingen zich verhouden tot het recht op onderwijs in het VN-verdrag Handicap.

Om de rest van dit artikel te lezen moet u inloggen



Heeft u een registratiecode ontvangen maar nog geen toegang? Activeer dan hier uw code.

Weet u uw wachtwoord niet meer? Nieuw wachtwoord aanvragen.