Ad Kil Ad Kil is director of study van de masteropleiding Conflictmanagement aan de Universiteit Maastricht en professor Human Resource Development in Law Firms aan de Nottingham Law School.
Citaties in dit artikel
Monchy, de
Floreren als professional. Werken vanuit een dynamisch perspectief , 2008
Arts, Batenburg, Groenwegen
Een kwestie van vertrouwen. Over veranderingen op de markt voor professionele diensten en in de organisatie van vrije beroepen , 2001
Delden, van
Professionals. Kwaliteit van het beroep , 1991
Gray
& S.R. Clegg (2003). How do professions form, organize and change? AEGIS
Working Paper , 2003
Weggeman
Leidinggeven aan professionals? Niet Doen! Over kenniswerkers, vakmanschap en innovatie , 2007
Ackroyd
Archetype theory and the changing professional organization: a critique and alternative
Organization , 2003
Paardekooper, Braak, terDubbeldam, Jagersma
De passie van de professional. Besturing van veranderingsprocessen , 2007
Gunst
& F. Bruinsma (2002). Advocaten in Nederland. Een NJB-enqûete
NJB , 2002
Maister
True professionalism. The courage to care about your people, your clients, and your carreer , 1997
Covey
The 7 habits of highly effective people. Powerful lessons in personal change , 2004
Monchy, de
Floreren als professional. Werken vanuit een dynamisch perspectief , 2008
Cheetam, Chivers
Professions, competence and informal learning , 2005
Smeenk
Professionalism versus managerialism? A study , 2007
Mayson
Law firm strategy. Competitive advantage and valuation , 2007
Monchy, de
Floreren als professional. Werken vanuit een dynamisch perspectief , 2008
Sonnaville, de
Retorische aspecten van professionaliseren. Een zoektocht naar beroepsvorming bij organisatieadviseurs , 2005
DiMaggio
& W.W. Powell (1983). The iron cage revisited: institutional isomorphism and collective rationality in organizational fields
American Sociological Review , 1983
Sonnaville, de
Retorische aspecten van professionaliseren. Een zoektocht naar beroepsvorming bij organisatieadviseurs , 2005
Weggeman
Leidinggeven aan professionals? Niet Doen! Over kenniswerkers, vakmanschap en innovatie , 2007
Sprenger, Eijsden, Have, Ossel
Vier competenties van de lerende organisatie , 1995
Cheetam, Chivers
Professions, competence and informal learning , 2005
Kwakman
The professional service firm of the future. Management challenges for improving firm performance in the , 2007
Delden, van
Professionals. Kwaliteit van het beroep , 1991
Cheldelin, Druckman, Fast
Conflict. From analysis to intervention , 2003
Kil
Procesmodel Mediation. Een poging tot conceptuele integratie van Mediationstrategieën, Besluitvormingsmodellen en Beslisgedrag
Nederlands-Vlaams tijdschrift voor mediation en conflictmanagement , 2007
Dreu, de
Bang voor conflict? De psychologie van conflicten in organisaties , 2005
BoonstraDubbeldam, Jagersma
De passie van de professional. Besturing van veranderingsprocessen , 2007
Otto, Leeuw, de
Kijken, denken en doen. Organisatieverandering: manoeuvreren met weerbarstigheid , 1994
Have, tenDubbeldam, Jagersma
De passie van de professional. Besturing van veranderingsprocessen , 2007
Have, tenDubbeldam, Jagersma
De passie van de professional. Besturing van veranderingsprocessen , 2007
Kil
Procesmodel Mediation. Een poging tot conceptuele integratie van Mediationstrategieën, Besluitvormingsmodellen en Beslisgedrag
Nederlands-Vlaams tijdschrift voor mediation en conflictmanagement , 2007
Bush, Folger
The promise of mediation. Responding to conflict through empowerment and recognition , 1994
Bush, Folger
The promise of mediation. Responding to conflict through Empowerment and recognition , 1994
Kil
Procesmodel Mediation. Een poging tot conceptuele integratie van Mediationstrategieën, Besluitvormingsmodellen en Beslisgedrag
Nederlands-Vlaams tijdschrift voor mediation en conflictmanagement , 2007
Moffitt
The four ways to assure mediators quality (and why none of them work). Social
Science , 2008
Have, tenDubbeldam, Jagersma
De passie van de professional. Besturing van veranderingsprocessen , 2007
Cheetam
& G. Chivers (2005). Professions, competence and informal learning , 1993
Lucia, Lepsinger
The art and science of competency models , 1999
Rossett
First things fast. A handbook for performance analysis , 1999
Spencer, Spencer
Competence at work. Models for performance , 1993
Whiddett, Hollyforde
The competencies handbook. London: The Institute of personnel and
development , 1999
Hoefnagels
Handboek Scheidingsbemiddeling , 2000
Zonnenberg
Collaborative divorce: overlegscheiding
Tijdschrift voor scheidingsrecht , 2007
Download citeerwijze bij dit artikel
Trefwoorden
mediation, profession, professionals, body of knowledge
Onderwerpen
Juridisch > Conflictmanagement en Mediation
Samenvatting
In this contribution the focus is on whether mediation, as it is practiced today, can be regarded as a profession and if so, whether it belongs to the ‘new’ or ‘old’ professions. In an attempt to answer this question the structure of the body of knowledge and the predictability of the outcomes of the application of that body of knowledge are discussed.
U heeft geen toegang tot deze publicatie Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.