Nederlands-Vlaams tijdschrift voor mediation en conflictmanagement

Article

De nationale contactpunten voor de OESO-Richtlijnen

Een uniek systeem voor alternatieve geschillenbeslechting

Trefwoorden OESO, nationaal contactpunt, multinationale onderneming, maatschappelijk verantwoord ondernemen, due diligence
Auteurs Marianne Gratia en Cyril Liance
DOI
Auteursinformatie

Marianne Gratia
Marianne Gratia is werkzaam bij de Federale Overheidsdienst Economie in Brussel.

Cyril Liance
Cyril Liance is werkzaam bij de Federale Overheidsdienst Economie in Brussel.
  • Samenvatting

      In 1976 the OECD Guidelines for Multinational Enterprises, about corporate social responsibility and sustainability, were carried. To implement the guidelines national contact points inform people and enterprises, and mediate in case of a complaint. This article describes the structure, procedure and role of the Dutch and Belgian National Contact Points.

Om de rest van dit artikel te lezen moet u inloggen



Heeft u een registratiecode ontvangen maar nog geen toegang? Activeer dan hier uw code.

Weet u uw wachtwoord niet meer? Nieuw wachtwoord aanvragen.

Toegang tot dit losse artikel kopen

Voor een vast bedrag van € 17,50 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.

24 uur toegang € 17,50 (excl. btw)

Uw aankoop activeren

Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.