Unlike the common expectations, Islamic primary schools can contribute to the integration of Muslims in the Dutch society. This article is a reflection of Dr Beemsterboer’s doctoral research and asks what this conclusion can say about other religion based primary schools. |
Verfijn uw zoekresultaat
Zoekresultaat: 2 artikelen
Artikel |
|
Tijdschrift | Tijdschrift voor Religie, Recht en Beleid, Aflevering 1 2019 |
Trefwoorden | islamitische scholen, Integratie, bijzonder onderwijs, Schoolidentiteit |
Auteurs | Dr. Marietje Beemsterboer |
SamenvattingAuteursinformatie |
Artikel |
|
Tijdschrift | Tijdschrift voor Religie, Recht en Beleid, Aflevering 3 2011 |
Trefwoorden | primary education, religious movements |
Auteurs | Marietje Beemsterboer |
SamenvattingAuteursinformatie |
Since the introduction of the Primary Education Act in 1985, all Dutch primary schools are obliged to teach religious movements as a subject, to make children aware that they are growing up in a multicultural society. Although many schools endorse the idea of education in spiritual movements, recent study shows that currently only 14% of the Dutch primary schools teach all religious movements without focusing on one tradition. This article discuss what the legislator had in mind with the obligation to educate religious movements, what it became in practice and the opportunities schools see for education in religious movements. |
Interface Showing Amount
U kunt door de volledige tekst zoeken naar alle artikelen door uw zoekterm in het zoekveld in te vullen. Als u op de knop 'Zoek' heeft geklikt komt u op de zoekresultatenpagina met filters, die u helpen om snel bij het door u gezochte artikel te komen. Er zijn op dit moment twee filters: rubriek en jaar.