Verfijn uw zoekresultaat

Zoekresultaat: 575 artikelen

x
Artikel

De strijd tegen racisme op en naast het voetbalveld

Tijdschrift Voetbal- & Sportjuridische Zaken, Aflevering 2 2021
Trefwoorden voetbal, racisme, antidiscriminatierecht, tuchtrecht, specificiteit van de sport
Auteurs Frea De Keyzer
SamenvattingAuteursinformatie

    In deze bijdrage wordt de waardenoverlap inzake racisme tussen voetbal en samenleving verduidelijkt, welke een basis en verklaring vormt voor een repressief optreden van zowel de overheid als de sportwereld binnen een voetbalcontext. De verscheidene (Europese, Belgische en Nederlandse) handhavingsinstrumenten en hun tekortkomingen en uitdagingen komen hierbij aan bod.


Frea De Keyzer
F. (Frea) De Keyzer is doctoraatsonderzoekster en onderwijsassistent sportrecht aan de Katholieke Universiteit Leuven, Instituut voor Arbeidsrecht. Daarnaast is zij zetelend lid van de Disciplinaire Raad voor het profvoetbal bij de Koninklijke Belgische Voetbalbond.
Artikel

Gemeentelijke juridische professionals in ­verandering

Tijdschrift Recht der Werkelijkheid, Aflevering 2 2021
Trefwoorden Legal professionals, Professional posture, professional role, Willingness to change
Auteurs Arnt Mein
SamenvattingAuteursinformatie

    Legal professionals working in city and municipal government face changes in expectations about their roles within the organisation. Where in the past they mostly took on the reactive and detached role of guardians of legal quality, these days they are expected to take a more flexible, solution-oriented and cooperative stance. How do these legal professionals handle this shift? How far do they go in adapting and which factors play a role? Based on three different positions within the organisation I describe this process, focusing in particular on their perception of their professional roles, and their willingness to change. I conclude with some critical comments on the changing expectations from legal professionals.


Arnt Mein
Arnt Mein is Lector Legal Management aan de Hogeschool van Amsterdam. Hij doet onderzoek naar onder meer de juridische functie bij de overheid en de beroepshouding van juristen.

Eric van de Luijtgaarden
Prof. dr. mr. H.J.L.M. van de Luijtgaarden is lector en hoogleraar Preventive Law aan Zuyd Hogeschool respectievelijk Universiteit Maastricht en verbonden aan preventivelaw.nl.
Artikel

Access_open De regeling van de schriftelijke wilsverklaring euthanasie in artikel 2 lid 2 Wtl

Tijdschrift Nederlands Tijdschrift voor Strafrecht, Aflevering 4 2021
Trefwoorden euthanasie, schriftelijke wilsverklaring, gevorderde dementie, zorgvuldigheidseisen
Auteurs Mr. dr. L. (Liselotte) Postma
SamenvattingAuteursinformatie

    Een arts kan op grond van artikel 2 lid 2 Wtl euthanasie toepassen bij een inmiddels wilsonbekwame patiënt op basis van een schriftelijke wilsverklaring. In deze bijdrage staat de regeling van de schriftelijke wilsverklaring centraal. Aan de hand van de ontstaansgeschiedenis van de regeling en de huidige stand van zaken met betrekking tot euthanasie op basis van een schriftelijke wilsverklaring, verdedigt de auteur het standpunt dat de huidige wettelijke modaliteit van regeling van de schriftelijke wilsverklaring niet houdbaar is. De bijdrage sluit af met de noodzaak tot wijziging van de regeling naar een adequate(re) modaliteit en een concreet voorstel daartoe.


Mr. dr. L. (Liselotte) Postma
Mr. dr. L. (Liselotte) Postma is universitair docent strafrecht en strafprocesrecht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.
Artikel

Naleving van gedragsmaatregelen tijdens de COVID-19-pandemie

Tijdschrift Justitiële verkenningen, Aflevering 3 2021
Trefwoorden compliance, social distancing, facemask, curfew, video-analysis
Auteurs Joska Appelman, Kiki Bijleveld, Peter Ejbye-Ernst e.a.
SamenvattingAuteursinformatie

    To mitigate the spread of the COVID-19 virus, the Dutch government has implemented several rules and regulations during the pandemic. Compliance with these rules and regulations is crucial for its effectiveness. In the current article, the authors give an overview of research findings from three different studies looking at compliance with the COVID-19 mitigating measures in the Netherlands. In these studies, both manual and computer-based video-analysis is used to give insight in the behavior of people on the streets of Amsterdam. Study 1 monitors compliance with the social distancing directive and stay-at-home advice, showing that people keep less distance when it is crowded on the street. Study 2 focusses on compliance with mandatory mask-wearing and shows that mask-wearing increases with the implementation of the mandatory mask areas, but crowding does not decrease. Finally, Study 3 looks at compliance of citizens during the curfew and shows that streets became far less crowded after 9 p.m. during curfew nights.


Joska Appelman
J.C.N. Appelman MSc is als junior onderzoeker verbonden aan het NSCR.

Kiki Bijleveld
K. Bijleveld BSc is als junior onderzoeker verbonden aan het NSCR.

Peter Ejbye-Ernst
P. Ejbye-Ernst MSc is PhD-student bij het NSCR en de Universiteit van Amsterdam.

Evelien Hoeben
Dr. E.M. Hoeben werkt als onderzoeker bij het NSCR.

Lasse Liebst
Dr. L. Suonperä Liebst is universitair hoofddocent aan de Universiteit van Kopenhagen en senior research fellow bij het NSCR.

Cees Snoek
Prof. dr. C.G.M. Snoek is hoogleraar computer science aan de Universiteit van Amsterdam.

Dennis Koelma
Dr. D. Koelma is senior wetenschappelijk programmeur aan de Universiteit van Amsterdam.

Marie Rosenkrantz Lindegaard
Prof. dr. M. Rosenkrantz Lindegaard is bijzonder hoogleraar sociologie aan de Universiteit van Amsterdam. Zij is tevens senior onderzoeker bij het NSCR en verbonden aan de Universiteit van Kopenhagen.
Artikel

Constructief omgaan met conflicten en ­geschillen

Inleiding in probleemoplossend onderhandelen en bemiddelen

Tijdschrift Nederlands-Vlaams tijdschrift voor mediation en conflictmanagement, Aflevering 2 2021
Auteurs Alain-Laurent Verbeke en Geert Vervaeke
Auteursinformatie

Alain-Laurent Verbeke
Prof. Dr. Alain-Laurent Verbeke (1964) is gewoon hoogleraar aan de KU Leuven. Hij doceert er sinds 1991 onder meer onderhandelen en bemiddelen, nationaal en internationaal familiaal vermogensrecht, bijzondere overeenkomsten, zowel in de bachelor en master rechten als in de master notariaat. Aan de rechtsfaculteit is hij directeur van het Rector Roger Dillemans Instituut Familiaal Vermogensrecht, codirecteur van het Leuvens Centrum Notariaat en van het Instituut Contractenrecht. Aan de faculteit psychologie is hij covoorzitter van het Leuven Center for Collaborative Management (LCM). Hij is mede-oprichter (in 2001), lesgever en lid van de stuurgroep van het postgraduaat bemiddeling van de KU Leuven. Ook is hij (co)promotor van talrijke doctoraten, in de rechten en in de psychologie. Hij is advocaat aan de balies van Brussel en West-Vlaanderen, partner Greenille Private Client Team @ Deloitte Legal. Hij is sinds 2007 Visiting Professor of Law aan Harvard Law School, waar hij negotiation doceert. Sinds 2008 is hij ook Professor of Law & Negotiation aan UCP Lisbon Global School of Law en sinds 1999 deeltijds gewoon hoogleraar privaatrecht en rechtsvergelijking aan Tilburg University. Hij ontving de Francqui Leerstoel (VUB, 2010-2011), de KBC Chair in Family Wealth (Antwerp Management School, 2014-2015) en de Van Oosterwyck Leerstoel notarieel recht (VUB, 2003). In Harvard is hij verbonden aan het Program on Negotiation (PON). Zie www.law.kuleuven.be/fvr/nl/pdf/cvALV.

Geert Vervaeke
Prof. Dr. Geert Vervaeke (1960) is Decaan van de Faculteit Rechtsgeleerdheid van Tilburg University. Hij is tevens deeltijds Gewoon Hoogleraar aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de KU Leuven in de criminologische en rechtspsychologie. Momenteel is hij voorzitter van de European Association on Psychology and Law (https://eapl.eu). Tevens is hij voorzitter van de stuurgroep van het postgraduaat bemiddeling aan de KU Leuven. Hij is gewezen Voorzitter van de Belgische Hoge Raad voor de Justitie (2004-2012: www.hrj.be/nl). Hij was tussen 2004 en 2012 tevens lid van het bestuur van het Europees Netwerk van Hoge Raden (www.encj.eu) en curator van het wetenschappelijk luik van het Stadsfestival Op.Recht.Mechelen (2015-2017: www.oprechtmechelen.be).

    The theme of the special issue of Law and Method on Education in (Professional) Legal Ethics consists both of content-related as well as didactical-oriented contributions, of which most are written in the Dutch language and two are written in the English language. The content-related approaches show that in education in legal ethics use can be made of professional standards, constitutional principles as well as general ethical theories (such as utilitarianism, deontology, and virtue ethics). Because lawyers work with ‘the law’, broader or narrower conceptions of law (in relation to morality) also affect legal reasoning and are therefore relevant to education in professional legal ethics. However, these approaches are also put into perspective: the leap forward from moral reasoning based on abstract core values and ethical principles to morally correct action in concrete moral dilemmas in legal practice is a large one. Several solutions are proposed: I. teach ethics indirectly, stressing the importance of facts and of professional role consciousness, and of the importance of formal and informal respect for all concerned, as an essential part of the professional lawyers’ role (Kaptein – written in English); II. use insights from social psychology to overcome barriers to actual ethical behaviour (Becker and Mackor); III. use dialogues about case studies that demonstrate different aspects of judicial ethics for judges (Brenninkmeijer&Bish – written in English) or IV. give (to future governmental lawyers) context-sensitive bottom-up moral dilemmas to enhance realism, alertness and role resistance against opposing forces (Van Lochem). A relevant theme in the didactical approaches to legal ethics is the absence or limited practical professional experience law students have, so that, for example, conversation techniques based on personal experience have limited value. At university level, this can be remedied to some extent by reinforcing one’s own experience, i.e. experiential learning, or by bringing the experiences of others into the classroom, for example with guest lecturers from the field, or by telling and discussing fictional or true stories (Van Dongen & Tigchelaar). Education at university gives a good starting point for (professional) legal ethics, followed by post-academic legal ethics education and legal practice as lifelong learning school. A contribution with a focus on the notary (Waaijer) highlights the different approaches within this continuum.


Emanuel van Dongen
Dr. Emanuel van Dongen is Assistant Professor Private Law at the Molengraaff Institute for Private Law, researcher at the Utrecht Centre for Accountability and Liability Law and the Montaigne Centre for Rule of Law and Administration of Justice, Utrecht School of Law.

Jet Tigchelaar
Dr. Jet Tigchelaar, Assistent Professor Legal Theory, researcher at Utrecht Centre for European Research into Family Law, Utrecht School of Law.
Artikel

Macht, emancipatie, onmacht

Over de geschiedenis van het lijden van gedetineerden en gekken

Tijdschrift Justitiële verkenningen, Aflevering 2 2021
Trefwoorden legal protection, prison system, mental health institutions, living conditions, repression
Auteurs Pieter Ippel
SamenvattingAuteursinformatie

    This article reflects on the brilliant 1990-book of criminologist Herman Franke on long-term developments in the Dutch prison system from 1800 onward. A pertinent question is whether it is possible and adequate to use the discourse of ‘emancipation’ to catch the historical processes in total institutions. A comparison is made with parallel transformations in the institutional sector of mental health, a social field in which there has been a radical movement claiming better legal protection and more humane living conditions. Surely an improvement has occurred in the actual situation of prisoners and mental patients, but one has to be reluctant (or even sceptical) to frame this in terms of ‘emancipation’.


Pieter Ippel
Prof. dr. P.C. Ippel is emeritus hoogleraar rechtstheorie (en/in praktijk) bij de Universiteit Utrecht en University College Roosevelt in Middelburg.
Artikel

Access_open Rapport ‘Ongelijke leggers’ besproken

Tijdschrift Voetbal- & Sportjuridische Zaken, Aflevering 1 2021
Trefwoorden governance, tuchtrecht, grensoverschrijdend gedrag
Auteurs Dolf Segaar
SamenvattingAuteursinformatie

    Het op 28 april 2021 gepresenteerde rapport ‘Ongelijke Leggers’ doet verslag van het onderzoek naar grensoverschrijdend gedrag in de gymsport. Grensoverschrijdend gedrag wordt daarin gedefinieerd als ‘elke vorm van verbaal, non-verbaal of fysiek gedrag met een (al dan niet seksuele) connotatie (duiding) dat als doel of gevolg heeft dat de waardigheid van de persoon wordt aangetast, in het bijzonder wanneer een gewelddadige, manipulatieve, bedreigende, vijandige, beledigende, vernederende, of kwetsende situatie wordt gecreëerd’.


Dolf Segaar
Mr. C.A. (Dolf) Segaar is advocaat bij Segaarlaw, gespecialiseerd in sportrecht, en tevens redactielid van het tijdschrift Voetbal- & Sportjuridische Zaken.
Artikel

Access_open Procedurele rechtvaardigheid in de strafrecht­keten

Hoe ervaren gedetineerden de bejegening door strafrecht­actoren?

Tijdschrift Tijdschrift voor Criminologie, Aflevering Online First 2021
Trefwoorden procedural justice, treatment, multiple criminal justice authorities, criminal justice system
Auteurs Matthias van Hall, Anja Dirkzwager, Peter van der Laan e.a.
SamenvattingAuteursinformatie

    It has been proposed that when people perceive their treatment by criminal justice actors as more procedurally just, they will be more likely to comply with the law. Existing research mainly focused on the police or the judge. This longitudinal study examined how prisoners experienced their treatment by five different criminal justice actors using data from the Prison Project. The prisoners were most positive about the procedurally fair treatment by their lawyer and least positive about the treatment by the police. Additionally, the perceived treatment by the police was associated with the treatment by other actors at subsequent moments.


Matthias van Hall
M. van Hall MSc is promovendus bij het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving (NSCR).

Anja Dirkzwager
Dr. A.J.E. Dirkzwager is senior onderzoeker bij het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving (NSCR).

Peter van der Laan
Prof. P.H. van der Laan is senior onderzoeker bij het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving (NSCR) en bijzonder hoogleraar reclassering aan de Vrije Universiteit Amsterdam.

Paul Nieuwbeerta
Prof. P. Nieuwbeerta is hoogleraar Criminologie aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Leiden.
Artikel

Access_open Onderwijs juridische beroepsethiek aan rechtenstudenten

Special issue on Education in (Professional) Legal Ethics, ­Emanuel van Dongen & Jet Tigchelaar (eds.)

Tijdschrift Law and Method, juli 2021
Trefwoorden professional ethics, legal ethics, research ethics, moral psychology
Auteurs Anne Ruth Mackor
SamenvattingAuteursinformatie

    In dit artikel geeft de auteur haar visie op het onderwijs in beroepsethiek aan rechtenstudenten. Ze bespreekt de inhoud van de juridische beroepsethiek en enkele didactische aspecten. De auteur maakt onderscheid tussen rechtvaardigende perspectieven, die een explicatie en rechtvaardiging van een onderscheidende juridische beroepsethiek en -moraal mogelijk maken, en kritische perspectieven, die een kritische beoordeling van die rechtvaardigende verhalen mogelijk maken. Ze benadrukt daarbij het belang van empirische, in het bijzonder sociaal- en moraalpsychologische benaderingen in het onderwijs van beroepsethiek. Ze wijst op het feit dat studenten niet beschikken over relevante praktijkervaring en dat dit een obstakel vormt voor diepgaande casusanalyses. In de conclusie betoogt de auteur dat de belangstelling en de ruimte voor het onderwijs in beroepsethiek aan rechtenstudenten sinds het nieuwe millennium wel is toegenomen, maar dat meer systematische reflectie op deze vakken nodig is. Ook stelt ze dat bij het onderwijs in beroepsethiek aan rechtenstudenten die nog geen werkervaring hebben in een specifieke beroepspraktijk, de nadruk zou moeten liggen op thema’s die in de beroepsopleiding minder aandacht krijgen. Het accent moet meer liggen op het verwerven van ethische en empirische theoretische kennis en kritische reflectie op rechtvaardigende verhalen, en minder op discussie over concrete gevallen. Haar laatste aanbeveling is dat in het onderwijs niet alleen normatief-ethische theorieën aan de orde moeten komen, maar ook empirische inzichten over bounded ethicality.


Anne Ruth Mackor
Prof. mr. dr. Anne Ruth Mackor is als hoogleraar professie ethiek, in het bijzonder van juridische professies, verbonden aan de Faculteit Rechtsgeleerdheid van de Rijksuniversiteit Groningen.
Artikel

Levensbeschouwelijk perspectief op goed bestuur in onzekere tijden

De dreiging van een gesloten samenleving keren

Tijdschrift Tijdschrift voor Religie, Recht en Beleid, Aflevering 2 2021
Trefwoorden reflexiviteit, open samenleving, post-seculier, Nederigheid, improvisatie
Auteurs Robert van Putten
SamenvattingAuteursinformatie

    What is a good governance approach to uncertainty or reflexivity? Reducing uncertainty is an important task of policy and governance, but it can also derail. That is why good governance includes holding space for uncertainty. A Christian worldview provides insights for a more relaxed handling of uncertainty. The notions of certitudo, improvisation and humility are then central. Together, they form building blocks for a post-secular perspective on governance in times of crisis.


Robert van Putten
Dr. R.J. van Putten promoveerde aan de Vrije Universiteit Amsterdam op een bestuursfilosofisch proefschrift getiteld De ban van beheersing (2020). Momenteel werkt hij als onderzoeker aan het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie en aan het lectoraat Bezieling & Professionaliteit van de Christelijke Hogeschool Ede.
Artikel

Access_open Professionele ethiek in het academisch juridisch onderwijs - Enige inhoudelijke en didactische aanknopingspunten

Special issue on Education in (Professional) Legal Ethics, ­Emanuel van Dongen & Jet Tigchelaar (eds.)

Tijdschrift Law and Method, juni 2021
Auteurs Emanuel van Dongen en Jet Tigchelaar
SamenvattingAuteursinformatie

    In deze bijdrage bespreken de auteurs inhoudelijke en didactische aanknopingspunten voor de integratie van professionele ethiek in de academische juridische opleiding. Dat gaat wat de auteurs betreft verder dan (enkel) het leren van gedragsregels, maar betreft ook de (kritisch-)ethische reflectie (op de professionele rol) van de jurist en ethische oordeelsvorming. Aanknopingspunten uit rechtstheoretische en onderwijskundige literatuur vragen om een curriculum brede, stapsgewijze, inbedding met passende toetsing. Dit onderwijs dient idealiter een combinatie te zijn van afzonderlijke meta-juridische vakken over recht en ethiek, positiefrechtelijke vakken die ethische elementen bevatten, klinische training en specifieke vakken over beroeps- of professionele ethiek. In dit artikel bespreken de auteurs diverse methoden die kunnen worden gebruikt om het onderwijs vorm te geven en illustreren dit met enkele voorbeelden uit het Utrechts universitair juridisch onderwijs. Actieve participatie, reflectie en – idealiter – eigen ervaringen zijn daarbij van groot belang. Een aantal modellen uit niet-juridische disciplines kan behulpzaam zijn bij het bieden van structuur voor ethische reflectie, voor zover het morele sensitiviteit en morele oordeelsvorming stimuleert. Verscheidene toetsingselementen op het terrein van de ethiek zijn door het curriculum heen nodig. Leeractiviteiten en toetsing kunnen worden opgebouwd in het curriculum van kennis en begrip, naar competenties ten aanzien van ethische dilemma’s en moreel oordelen.


Emanuel van Dongen
Dr. Emanuel van Dongen is Assistant Professor Private Law at the Molengraaff Institute for Private Law, researcher at the Utrecht Centre for Accountability and Liability Law and the Montaigne Centre for Rule of Law and Administration of Justice, Utrecht School of Law.

Jet Tigchelaar
Dr. Jet Tigchelaar is Assistent Professor Legal Theory at the Institute for Jurisprudence, Constitutional and Administrative Law, researcher at the Utrecht Centre for European Research into Family Law, Utrecht School of Law.
Artikel

Juristen van de 21e eeuw

Tijdschrift Advocatenblad, Aflevering 5 2021
Auteurs Erik Jan Bolsius

Erik Jan Bolsius
Artikel

Publieke waarden en het gebruik van genetische gegevens

Tijdschrift Justitiële verkenningen, Aflevering 1 2021
Trefwoorden technological advances, sequencing DNA, internationalization, commercial use, public values
Auteurs Petra Verhoef, Yayouk Willems en Marc Groenen
SamenvattingAuteursinformatie

    Three developments – technological advances in sequencing DNA data, the booming market for commercial DNA tests, and internationalization of collecting and sharing DNA data – are accelerating the use of DNA data worldwide. The authors discuss the impact of the increase in international and commercial use of DNA data and the way it puts public values (like privacy, autonomy, fairness) under pressure. When collecting, analyzing, and translating DNA data, privacy should be guarded, genetic discrimination has to be prevented, digital citizenship could be strengthened, and responsibilities for those applying DNA data should be strongly defined. By doing so, we can thrive for a future in which we make valuable use of DNA data.


Petra Verhoef
Dr. ir. P. Verhoef is themacoördinator bij het Rathenau Instituut. Zij en haar team werken aan verschillende onderwerpen rondom technologie voor gezondheid en landbouw.

Yayouk Willems
Dr. Y.E. Willems is onderzoeker bij het Rathenau Instituut, en zij is gepromoveerd bij het Nederlands Tweelingen Register.

Marc Groenen
M. Groenen MSc werkte tot april 2021 bij het Rathenau Instituut als onderzoeker. Momenteel werkt hij als onderzoeker bij Wageningen Food Safety Research.
Essay

Dubbel gevangen

Over slachtofferschap en dieren in het antropoceen

Tijdschrift Tijdschrift over Cultuur & Criminaliteit, Aflevering 1 2021
Trefwoorden dieren, antropoceen, dierethiek, slachtofferschap
Auteurs Joost Leuven, Eva Meijer en Bernice Bovenkerk
SamenvattingAuteursinformatie

    In recent years, there has been a shift within animal ethics, in which animals are no longer seen purely as passive suffering subjects, but attention is also being paid to their role as agents. In this essay, we look at what that agency means and argue that in the Anthropocene animals are actually victimized in two ways: because their agency is literally curtailed by human actions and because at the knowledge level agency is taken away from them: we see them as victims even when they are not. In this text, we focus on zoo animals to illustrate how this works.


Joost Leuven
Joost Leuven, MA, MSc. jleuven@gmail.com

Eva Meijer
Eva Meijer, PhD, is post-doc, Wageningen University. eva1.meijer@wur.nl

Bernice Bovenkerk
Bernice Bovenkerk, PhD, is universitair hoofddocent, Wageningen University. bernice.bovenkerk@wur.nl
Artikel

Burgers als institutioneel werkers. Een nieuw perspectief op burgerparticipatie in veiligheid

Tijdschrift Tijdschrift voor Veiligheid, Aflevering 3 2021
Trefwoorden institutional work, citizen participation, fire, disruption, actor perspective
Auteurs Jasper Bongers en Wim de Jong
SamenvattingAuteursinformatie

    In this article we show how the concept of ‘institutional work’ can be used to study citizen participation in the field of security arrangements. Institutional work starts from the perspective of actors trying to influence security institutions, and not from the perspective of government (as concepts like the ‘participation society’ and ‘ladder’ do). As such, this dynamic concept can be a useful addition to the conceptual arsenal of security experts. By applying the concept to the case of the Voluntary Fire Brigade in nineteenth-century Utrecht (1879-1890) we show how institutional work can work in practice. Finally, we reflect on the contribution that institutional work can make to our understanding of citizen participation in the field of safety.


Jasper Bongers
Jasper Bongers is promovendus aan de Open Universiteit. jasper.bongers@ou.nl

Wim de Jong
Wim de Jong is postdoc aan de Universiteit van Amsterdam en Radboud Universiteit. wpthdejong@gmail.com
Recent

Gezien

Tijdschrift Advocatenblad, Aflevering 4 2021
Auteurs Kees Pijnappels

Kees Pijnappels

Barbora Holá
Dr. mr. B. Holá is Senior Researcher at the NSCR and Associate Professor at the Department of Criminology, Vrije Universiteit Amsterdam.
Toont 1 - 20 van 575 gevonden teksten
« 1 3 4 5 6 7 8 9 28 29
U kunt door de volledige tekst zoeken naar alle artikelen door uw zoekterm in het zoekveld in te vullen. Als u op de knop 'Zoek' heeft geklikt komt u op de zoekresultatenpagina met filters, die u helpen om snel bij het door u gezochte artikel te komen. Er zijn op dit moment twee filters: rubriek en jaar.