Zoekresultaat: 1 artikelen

x
De zoekresultaten worden gefilterd op:
Tijdschrift Markt & Mededinging x Jaar 2021 x Rubriek Article x
Artikel

De Digital Markets Act als instrument voor het mededingingsbeleid in perspectief

Tijdschrift Markt & Mededinging, Aflevering 4-5 2021
Trefwoorden Digital Markets Act, regulering, mededingingsbeleid, online platforms, type I-fouten
Auteurs Ben Schroeter en Anne-Claire Hoyng
SamenvattingAuteursinformatie

    In dit artikel hebben wij betoogd dat het DMA-voorstel van de Commissie te veelomvattend en te rigide is. Dit zal waarschijnlijk resulteren in hoge kosten in verband met type I-fouten. Wij geloven echter dat deze tekortkoming met een paar gerichte wijzigingen kan worden verholpen. Met name moet in de DMA-aanwijzingscriteria afhankelijkheid als kernvoorwaarde worden vermeld en moet multi-homing als kwalitatief criterium worden toegevoegd. Bovendien dienen de verplichtingen meer op maat worden toegepast met een afzonderlijke zwarte en grijze lijst, zoals oorspronkelijk de bedoeling was. Met deze wijzigingen zijn wij ervan overtuigd dat de DMA een waardevolle bijdrage zal leveren aan het mededingingsbeleid en een einde zal maken aan een periode van structurele onderhandhaving.


Ben Schroeter
B. Schroeter MSc is Director Public Affairs & Strategic Engagement van Booking.com.

Anne-Claire Hoyng
A.C. Hoyng PhD was ten tijde van het schrijven van dit artikel Director Global Competition and Consumer Law van Booking.com.
Toont 1 gevonden tekst
U kunt door de volledige tekst zoeken naar alle artikelen door uw zoekterm in het zoekveld in te vullen. Als u op de knop 'Zoek' heeft geklikt komt u op de zoekresultatenpagina met filters, die u helpen om snel bij het door u gezochte artikel te komen. Er zijn op dit moment twee filters: rubriek en jaar.