Waar gebruiken we een zittingszaal eigenlijk voor? Als arena voor een strijd? Als een plek waar hoor en wederhoor plaatsvindt? Wat voor ruimte is er nodig om recht te spreken? We zijn met verschillende mensen in gesprek gegaan over deze vragen, ook met wetenschappers, en zo werd de kiem gelegd voor het vak Design of Justice, dat op acht onderwijsinstellingen zal worden gedoceerd. In deze bijdrage doen wij verslag van de eerste resultaten hiervan. |
Column |
Design of JusticeOver het ontwerp van de zittingszaal |
Tijdschrift | Boom Strafblad, Aflevering 6 2020 |
Trefwoorden | Innovatief strafrecht, Zittingszaal, Mediation, Strafrecht |
Auteurs | Mr. K. (Klaartje) Freeke en Mr. W. (Wikke) Monster |
SamenvattingAuteursinformatie |
Column |
Mr. X beïnvloedt een slachtoffer-getuige |
Tijdschrift | Advocatenblad, Aflevering 8 2020 |
Auteurs | Trudeke Sillevis Smitt |
Column |
Op bezoek bij gedetineerden |
Tijdschrift | PROCES, Aflevering 1 2018 |
Auteurs | Janine Janssen |
Auteursinformatie |
Column |
Oproep aan de kansen- en keuzekampioen |
Tijdschrift | Markt & Mededinging, Aflevering 1 2015 |
Auteurs | Martijn Snoep |
Auteursinformatie |
Column |
Gestopt, gecontroleerd, gefouilleerd vanwege je huidskleur of afkomstOver het agenderen van etnisch profileren in Nederland |
Tijdschrift | PROCES, Aflevering 6 2012 |
Auteurs | Mr. Gerbrig Klos |
Auteursinformatie |
Column |
Bemiddeling/mediation: tijd voor innovatie en creativiteitKlantgericht werken! |
Tijdschrift | Nederlands-Vlaams tijdschrift voor mediation en conflictmanagement, Aflevering 2 2011 |
Trefwoorden | creativity, client, marketing, help |
Auteurs | Veerle Lisabeth |
SamenvattingAuteursinformatie |
If we want Mediation to be a success, we need to diversify our techniques by mixing different styles and forms.Mediators, should always try to find solutions for the problems of their clients and not only bring the prophecy to the world of the ideal ‘conflict resolution’. It is important to be flexible and not stick to one style of mediation but to try out new recipes in mixing them together. Have the guts to experiment with coaching, advising ,negotiating, collecting information etc.. Mediators also need to take the ‘marketing rules more serious. Every client is looking for HELP. So please do so and train yourself in finding out their real needs.And finally mediation is a perfect technique to save costs in a company..unsolved conflicts and tensions cost fortunes.Let us ‘market’ our business in an new and creative way. |
Column |
Gezag … |
Tijdschrift | Tijdschrift voor Toezicht, Aflevering 4 2010 |
Auteurs | Prof. dr. J.P. Bahlmann |
Auteursinformatie |