Zoekresultaat: 1 artikelen

x
De zoekresultaten worden gefilterd op:
Rubriek Diversen x

    In this essay the nature of crime and death in opera is dealt with, focussing on a select number of operas, such as Verdi’s MacBeth, Wagner’s Die Walküre and Strauss’s Salome and Elektra. It appears that crime in opera is pervasive and appears in many different forms, as well as in a wide variety of contexts. An attempt is made to analyse the way composers manipulate the circumstances of killings – lenghtening or shortening or replacing scenes – in order to get maximum results in terms of emotional content.


Lodewijk Brunt
Prof. dr. Lodewijk Brunt is emeritus hoogleraar urbane vraagstukken aan de Universiteit van Amsterdam. E-mail: L.Brunt@upcmail.nl.
Toont 1 gevonden tekst
U kunt door de volledige tekst zoeken naar alle artikelen door uw zoekterm in het zoekveld in te vullen. Als u op de knop 'Zoek' heeft geklikt komt u op de zoekresultatenpagina met filters, die u helpen om snel bij het door u gezochte artikel te komen. Er zijn op dit moment twee filters: rubriek en jaar.