This study investigates the effect of providing information about decision making on aggression of clients of the Dutch Employee Insurance Agency (UWV). The expectation is that providing adequate information leads to a decrease in aggression, because it influences feelings of informational justice and frustration. UWV-clients (N=1.415) participated in an experimental scenario study (adequate vs. limited information providing). Next to aggression, psychological, UWV and social demographic characteristics were measured. Compared to limited information, receiving adequate information results in lower aggression. Clients with more negative affect show more aggression, but receiving adequate information especially reduces aggression in these clients. |
Verfijn uw zoekresultaat
Artikel |
Effecten van informatieverstrekking op agressie van UWV-cliƫntenEen experimentele scenariostudie |
Tijdschrift | Tijdschrift voor Criminologie, Aflevering 1-2 2017 |
Trefwoorden | experimental scenario study, frustration aggression, informational justice, workplace violence, negative affect |
Auteurs | Natascha Sprado MSc, Dr. Tamar Fischer en Lisa van Reemst MSc |
SamenvattingAuteursinformatie |
Toont 1 gevonden tekst
U kunt door de volledige tekst zoeken naar alle artikelen door uw zoekterm in het zoekveld in te vullen. Als u op de knop 'Zoek' heeft geklikt komt u op de zoekresultatenpagina met filters, die u helpen om snel bij het door u gezochte artikel te komen. Er zijn op dit moment twee filters: rubriek en jaar.