In 1976 the OECD Guidelines for Multinational Enterprises, about corporate social responsibility and sustainability, were carried. To implement the guidelines national contact points inform people and enterprises, and mediate in case of a complaint. This article describes the structure, procedure and role of the Dutch and Belgian National Contact Points. |
Verfijn uw zoekresultaat
Artikel |
De nationale contactpunten voor de OESO-RichtlijnenEen uniek systeem voor alternatieve geschillenbeslechting |
Tijdschrift | Nederlands-Vlaams tijdschrift voor mediation en conflictmanagement, Aflevering 2 2020 |
Trefwoorden | OESO, nationaal contactpunt, multinationale onderneming, maatschappelijk verantwoord ondernemen, due diligence |
Auteurs | Marianne Gratia en Cyril Liance |
SamenvattingAuteursinformatie |
Artikel |
|
Tijdschrift | Nederlands-Vlaams tijdschrift voor mediation en conflictmanagement, Aflevering 1 2020 |
Trefwoorden | zelfverrijking, onafhankelijkheid, onpartijdig, rechtsmisbruik |
Auteurs | Matthias Meirlaen |
SamenvattingAuteursinformatie |
Every mediator has to act independently and impartially. These are core values of mediation. However, what if a mediator tries to enrich himself? The aim of this contribution is to shed light on some correction mechanisms under the Belgian law of obligations, focusing on the latest developments in the case law of the Belgian Supreme Court. |
Interface Showing Amount
U kunt door de volledige tekst zoeken naar alle artikelen door uw zoekterm in het zoekveld in te vullen. Als u op de knop 'Zoek' heeft geklikt komt u op de zoekresultatenpagina met filters, die u helpen om snel bij het door u gezochte artikel te komen. Er zijn op dit moment twee filters: rubriek en jaar.