Care providers establish often long term relationships with their clients. It is of paramount importance that the threshold for a complaint or dispute resolution is preferably low. Ideally this is not a ‘mini-trial’ in which care provider and client are opposed against each other, but a constructive dialogue at a round table guided by a skillful complaints officer. This is what has been introduced by the Healthcare Quality, Complaints and Disputes Act (the Wkkgz). |
Verfijn uw zoekresultaat
Artikel |
Klachtrecht in de care-sector: miniproces of goed gesprek? |
Tijdschrift | Nederlands-Vlaams tijdschrift voor mediation en conflictmanagement, Aflevering 2 2017 |
Trefwoorden | Klachtrecht, Langdurige zorg, Wkkgz, Jeugdwet |
Auteurs | Simona Tiems |
SamenvattingAuteursinformatie |
Artikel |
Het intern beroep tegen studievoortgangsbeslissingen in het Vlaamse hoger onderwijs anno 2017 |
Tijdschrift | Nederlands-Vlaams tijdschrift voor mediation en conflictmanagement, Aflevering 2 2017 |
Trefwoorden | Intern beroep, Studievoortgangsbeslissing, Vlaams hoger onderwijs, Remediëren |
Auteurs | Lien Mampaey |
SamenvattingAuteursinformatie |
Since 2004 all students in Flemish universities and university colleges have the right to file an internal appeal within their institution against a negative study progress decision. This contribution gives an overview on what the current legal framework of such an internal appeals procedure looks like and aims to discuss some focal points (the composition of the committee, the hearing of a student, formal aspects when filing the appeal, …) when developing such a procedure. |
Interface Showing Amount
U kunt door de volledige tekst zoeken naar alle artikelen door uw zoekterm in het zoekveld in te vullen. Als u op de knop 'Zoek' heeft geklikt komt u op de zoekresultatenpagina met filters, die u helpen om snel bij het door u gezochte artikel te komen. Er zijn op dit moment twee filters: rubriek en jaar.