The Russian avant-garde world serves as an empirical example of the embeddedness of criminal actors (fraudsters, smugglers, thieves) in the legal art market of curators, collectors and museum directors. The article discusses various dilemmas regarding the interpretation of criminal activities in the art world. Is the smuggling of ‘forbidden art’ from the Soviet Union a patriotic act or a crime? Why do world-famous museums exhibit forgeries? What are the financial and judicial consequences of a lack of consensus between art experts? |
Verfijn uw zoekresultaat
Artikel |
Misdaad tegen de kunst?De Russische avant-gardewereld |
Tijdschrift | Tijdschrift over Cultuur & Criminaliteit, Aflevering 2 2021 |
Trefwoorden | avant-garde, art smuggling, clandestine collections, criminalisation, forgeries |
Auteurs | Dina Siegel |
SamenvattingAuteursinformatie |
Toont 1 gevonden tekst
U kunt door de volledige tekst zoeken naar alle artikelen door uw zoekterm in het zoekveld in te vullen. Als u op de knop 'Zoek' heeft geklikt komt u op de zoekresultatenpagina met filters, die u helpen om snel bij het door u gezochte artikel te komen. Er zijn op dit moment twee filters: rubriek en jaar.