Zoekresultaat: 1 artikelen

x
Jaar 2017 x
Artikel

Naar herstelgerichte scholen in Vlaanderen? Een blik op de evolutie in de praktijk

Tijdschrift Tijdschrift voor Herstelrecht, Aflevering 2 2017
Trefwoorden Maatschappelijke kwetsbaarheid, Verbondenheid, Hergo, Vlaamse scholen
Auteurs Inge Vanfraechem
SamenvattingAuteursinformatie

    This article describes the context of this thematic issue on restorative practices in schools. In 2016, KU Leuven performed an explorative research named “Field Glasses”. The research dealt with similarities and differences between restorative justice in the penal context on the one hand, and the domains of community building, adult education and schools on the other hand (Deboeck e.a., 2017). Literature has been studied and actors of both practice and policy-making have been interviewed. This article describes some of the main findings with regard to restorative practices and schools.


Inge Vanfraechem
Inge Vanfraechem werkte jaren aan het Leuvens Instituut voor Criminologie (KU Leuven) als senior onderzoeker in de domeinen van herstelrecht en victimologie. Nu is zij actief als consultant (Libra) en nog steeds verbonden aan LINC als affiliated researcher. Ze is redacteur van dit blad.
Toont 1 gevonden tekst
U kunt door de volledige tekst zoeken naar alle artikelen door uw zoekterm in het zoekveld in te vullen. Als u op de knop 'Zoek' heeft geklikt komt u op de zoekresultatenpagina met filters, die u helpen om snel bij het door u gezochte artikel te komen. Er zijn op dit moment twee filters: rubriek en jaar.